Dextro Energy - Mai multa energie, Performanta mai buna!
 

Necesar de energie

Corpul are nevoie de energie


Energia suficienta este o conditie prealabila pentru performante ridicate; organismul beneficiaza de aceasta energie prin intermediul alimentelor. Alimentele asigura organismului substantele nutritive, fiecare indeplinind sarcini specifice:

  • Formarea celulelor. Proteinele sunt in principal responsabile pentru aceasta.
  • Reglarea diferitelor procese in organism. Acest lucru se realizeaza in principal de vitamine si minerale.
  • Furnizarea energiei si caldurii. Pentru aceasta sunt necesari hidratii de carbon si grasimile.


Hidratii de carbon


Nivelurile stabile de zahar din sange sunt deosebit de importante pentru performanta atat mentala, cat si fizica. Organismul uman este capabil sa se echilibreze singur din acest punct de vedere. Pentru a mentine nivelul de zahar din sange constant, organismul stocheaza dextroza in ficat si muschi. Atunci cand nivelul de zahar din sange incepe sa scada, organismul solicita un aport semnificativ de dextroza prin intermediul hormonilor.


Insa aceasta capacitate de stocare este limitata si "auto-reglarea" nu poate functiona daca rezervele de dextroza ale organismului sunt epuizate. Atunci nivelul de zahar din sange scade, conducand la un usor deficit de dextroza, care cauzeaza o lipsa de concentrare si lacune de memorie, sau doar o reducere generala a performantelor. Acest lucru este deosebit de daunator, in situatiile in care performantele dumneavoastra trebuie sa atinga un nivel ridicat.


Deficitul de dextroza poate avea diverse cauze:

  • Dieta dezechilibrata sau mese neregulate, de exemplu, pauze lungi intre mese.
  • Orice fel de efort fizic sau psihic deosebit.


Sursa de energie numarul 1


Cele mai importante surse de energie, dupa cantitate, sunt hidratii de carbon. Acestia sunt impartiti in doua grupe: amidon si zaharuri.


  • Amidonul se gaseste in principal in urmatoarele alimente:

    • Cereale (paine, chifle, orez, produse de patiserie, ovaz).
    • Cartofi.
    • Legume sau leguminoase.
  • Cele mai importante surse de zahar sunt:

    • Fructele.
    • Laptele (prin lactoza).
    • Mierea.

1g de hidrati de carbon asigura aproximativ 4 kcal.


Organismul se bazeaza pe un aport constant de hidrati de carbon, deoarece nu le poate stoca in cantitati mari. Din cele aproximativ 2000 de calorii (kilocalorii, kcal) de care are nevoie un adult in fiecare zi, mai mult de jumatate - peste 1000 kcal - ar trebui sa provina din hidrati de carbon. Un gram de hidrati de carbon asigura aproximativ 4 calorii (kcal) de energie. Acest lucru inseamna ca, pentru a obtine 1000 kcal, organismul are nevoie de circa 250g de hidrati de carbon. Aceasta cantitate se gaseste, de exemplu, intr-o jumatate de kilogram de paine - sau in aproximativ 250g de dextroza pura.

FACEBOOK

NEWSLETTER

Sfaturi si promotii pentru energia ta! Aboneaza-te la newsletter!


ANPC
ANSVSA
 

Copyright © 2014 Dextro Energy

Site creat de INOFFICE - Consultanta IT